El comerç de proximitat experimenta un augment de les vendes els primers mesos de l’any

La situació econòmica dels comerços de proximitat dels barris ha experimentat una millora respecte el 2015. L’Indicador del comerç de Barcelona (IcoB) estableix que el 57% dels clients compren en botigues de proximitat, respecte el 54,3% que ho feien durant el 2015. Això demostra la feina feta per les associacions en defensa del petit i mitjà comerç, com és el cas del Gremi de Comerç Tèxtil i Sastreria, en l’àmbit del comerç tèxtil, així com de l’acció dels eixos comercials. Segons l’IcoB, realitzat per ESADE per encàrrec de la Fundació Barcelona Comerç, s’està experimentant un repunt de l’activitat econòmica després d’anys de crisi. També augmenta la sostenibilitat dels comerços, ja que gairebé el 80% de les botigues poden fer front a les despeses i compromisos econòmics que impliquen un negoci. L’informe també mostra un repunt de la incidència del turisme en la compra de proximitat que ha passat del 17,7% al 2015 al 19%. També es constata un augment de l’exigència de qualitat per part dels clients.

Aquest treball d’anàlisi econòmica del comerç de Barcelona estudia les dades reals de l’activitat comercial de la ciutat, des de la mitjana de facturació, a l’afluència de visitants, l’evolució dels costos de cadascun dels components d’un negoci, l’estat de la competència o l’estratègia de descomptes i rebaixes, entre altres temes.