favicon-icono-gremitex-noticia

Espanya, a la cua del ecommerce a Europa: la xarxa copa només el 5% del comerç

MARÇ 2018

La penetració del ecommerce a Espanya es fa de pregar. Les vendes online suposen només un5% del total de transaccions a Espanya, que se situa a la cua d’Europa només per davant de Polònia (4,3%) i Itàlia (3,4%). Malgrat les xifres, s’estima que el volum de negoci del canal digital ha crescut un 20% en 2017, per sobre de la resta de països europeus, segons apunta l’informe Ecommerce, tot a l’abast d’un clic, elaborat per la consultora immobiliària KnightFrank. En el seu conjunt, el comerç al detall al mercat espanyol segueix creixent: les vendes s’han elevat un 2% i ha aconseguit màxims històrics, el mateix que la inversió en retail, que ha ascendit a 3.225 milions d’euros.

Espanya continua a la cua dels països europeus en penetració de ecommerce. Les vendes digitals representen un escàs 5% de les transaccions. Una taxa molt inferior a Regne Unit, on la penetració és del 17%, al 15% del mercat alemany o al 10% de França, que lideren el ránking a Europa. En aquest sentit, tan sols el 50% dels consumidors espanyols d’entre 16 i 74 anys va realitzar compres per Internet en l’últim any, enfront de la mitjana de la Unió Europea que és del 57%. La distància és més pronunciada en el cas del consum setmanal, ja que només el 27% dels espanyols realitza almenys una compra online a la setmana, mentre que a Regne Unit ho fa el 45% dels consumidors i, de nou, el 40% a Alemanya.

No obstant això, s’estima que el volum de negoci del ecommerce a Espanya creixi un 20% al tancament de 2017, per sobre de la resta de països europeus. El canal online al mercat espanyol va presentar un creixement mitjà del 17% en els últims anys i va generar un volum de negoci del 24.000 milions d’euros en 2016, enfront dels 5.700 de 2007.

Font: Modae.es