favicon-icono-gremitex-noticia

El Gremi de Comerç Tèxtil i Sastreria signa el Compromís Ciutadà per la Sostenibilitat

unnamed (1)

Més de seixanta entitats del comerç i organitzacions professionals de Barcelona se sumen a la iniciativa

El programa Comerç + Sostenible promou la millora de la sostenibilitat del sector comercial a través de bones pràctiques ambientals i socials com: estalvi d’energia, prevenció i gestió de residus, reducció del consum d’aigua, mobilitat sostenible, consum responsable i compromís amb la comunitat

El President del Gremi, Marc Llenas, en representació de l’entitat ha signat el Compromís per la sostenibilitat, coincidint amb l’inici del programa Comerç + Sostenible, que és una iniciativa de l’Ajuntament de Barcelona i a la que s’hi han sumat una seixantena d’entitats associatives del món de comerç i l’empresa. El Gremi de Comerç Tèxtil i Sastreria ha signat en representació de tot el comerç tèxtil de la ciutat, juntament amb entitats cíviques, organitzacions empresarials i comercials, centres educatius, universitats, col·legis professionals, sindicats i administracions. L’acord suposa una contribució a la millora de la sostenibilitat de la ciutat i un dels seus valors principals és el de la responsabilitat compartida. Aquestes entitats tenen la capacitat de realitzar accions per millorar la sostenibilitat adaptades específicament al seu sector o al seu territori i de difondre missatges de sostenibilitat en cascada des de l’entitat a les activitats econòmiques associades, i d’aquestes als seus clients, o agremiats i clients del comerç tèxtil en el nostre cas.

Durant un any s’ha realitzat una prova pilot del programa Comerç + Sostenible amb les associacions de comerciants Botiguers del Besòs, Xavier Nogués, Bon Pastor, Trinitat Vella, Trinitat Nova, La Marina, Poble Sec-El Paral·lel i Pelai Centre i Rodalies, que han ajudat a crear-lo. Aquestes entitats han elaborat plans anuals per millorar la sostenibilitat de la seva activitat amb accions que impliquen els seus associats, han recollit les adhesions dels comerços i els han acompanyat en la realització de les accions.

A l’acte de presentació, que es va fer dimarts 7 de febrer, la tinenta d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, ha agraït a les entitats del comerç, gremis, organitzacions professionals i empreses la seva implicació amb el Compromís Ciutadà per la Sostenibilitat de Barcelona. La regidora de Comerç i Mercats, Montserrat Ballarín, ha destacat que “els objectius marcats pel programa Comerç + Sostenible complementen els valors associats ja al sector del comerç: la coresponsabilitat, la proximitat, la diversitat, una flexibilitat ben identificada, la transversalitat, el foment de la proactivitat i la creativitat. Ara avancem en el valor de la sostenibilitat, que ja és present en la nostra gestió diària. Donem un pas endavant en el progrés i, a la vegada, el pla ens serveix també com un element d’aprenentatge”. A l’acte també hi ha assistit en Frederic Ximeno, comissionat d’Ecologia de l’Ajuntament de Barcelona.

Compromís Barcelona més Sostenible

El Compromís Ciutadà per la Sostenibilitat 2012-2022 és un projecte compartit i un marc de referència per a totes les organitzacions ciutadanes que vulguin contribuir a la millora de la sostenibilitat. El Compromís es plasma en un document de valor estratègic i voluntat inspiradora que estableix 10 grans objectius, cadascun amb 10 línies d’acció, en horitzó 2022.

Els signants assumeixen la seva part de responsabilitat en la construcció d’una Barcelona més sostenible es comprometen a desenvolupar accions en el seu àmbit de treball i a difondre-les. Els signants del Compromís conformen la xarxa Barcelona + Sostenible,  formada per més de 900 membres: entitats ciutadanes, organitzacions empresarials i comercials, centres educatius, universitats, col·legis professionals, sindicats i administracions.

En el marc de la xarxa Barcelona + Sostenible,  el sector comercial té un programa propi.

Consultar el programa (http://lameva.barcelona.cat/barcelonasostenible/sites/default/files/pagines/document/7/compromis_22_redicio.pdf)

Objectius del compromís
– Promoure accions a favor de la sostenibilitat a les entitats de comerç i als seus comerços, en benefici dels mateixos establiments comercials i de la societat.
– Posar en valor l’acció facilitadora de les entitats associatives del món del comerç.
– Destacar i reconèixer tota la contribució que ja estan fent les entitats i els comerços a la millora de la ciutat.
– Fer ciutat, projectant la imatge d’un teixit comercial i uns serveis que aposten per la qualitat i la sostenibilitat.

Àmbits principals d’actuació
– Estalvi d’energia
– Prevenció i gestió de residus
– Reducció del consum d’aigua