favicon-icono-gremitex-noticia

Línies estratègiques Gremitex

FEBRER 2018

Us convidem a conèixer el nou dossier del Gremi de Comerç Tèxtil i Sastreria que recull les línies estratègiques i d’actuació de l’entitat pels propers dos anys.

El Pla estratègic del Gremi de Comerç Tèxtil i Sastreria de Catalunya és una aposta decidida per un sector cabdal per a l’economia, el comerç, i més concretament, el del sector tèxtil.
La complexitat de la conjuntura econòmica actual, marcada per la sortida de la crisi i els canvis en els hàbits de compra dels consumidors, exigeix trobar eines per ser més competitius.

Aquest pla vol oferir resposta en diferents aspectes:
a. Establir mecanismes que ajudin a reforçar el dinamisme, la innovació i l’adaptació permanent que necessita el sector.
b. Donar impuls i suport al l’activitat pròpia del comerç tèxtil aportant valor afegit.
c. Reforçar el paper de lobbie o grup de pressió i representació del sector davant l’administració o altres agents econòmics de Catalunya.

Representa un punt de partida per orientar les properes accions per impulsar i consolidar els àmbits d’actuació del Gremi: avantatges i serveis agremiats, representativitat del sector i dinamització i promoció del comerç tèxtil.

Cal destacar que el pla és un document viu i obert, és a dir, que s’anirà actualitzant i completant en la mesura que es desenvolupin les actuacions previstes i s’aniran afegint de noves.

No hem d’oblidar la visió sectorial i transversal, ja que el comerç constitueix una de les principals activitats econòmiques generadores de llocs de treball; i per la seva proximitat amb la ciutadania, és molt important valorar la seva contribució social, urbana i territorial, complementària al seu vessant econòmic. El Pla també remarca les sinergies del comerç amb altres activitats, com la moda, disseny, etc.. Aquest pla vol contribuir a assentar les bases per establir una interrelació entre el comerç tèxtil i altres activitats de manera sistemàtica i generalitzada.

Més info