favicon-icono-gremitex-noticia

L’oferta comercial a Catalunya creix un 1,87% i se situa en més de 103.000 comerços, segons el Cens d’Establiments Comercials 2018

ABRIL 2018

L’oferta comercial a Catalunya ha crescut un 1,87% i se situa en més de 103.000 comerços, segons el Cens d’Establiments Comercials 2018, que s’ha presentat en el marc de la jornada “Comerç, Territori i Vida Urbana” inaugurada aquest matí pel secretari d’Empresa i Competitivitat, Joan Aregio, dins la 2a edició de la Setmana del Comerç.

El Cens d’Establiments Comercials és una eina estadística, elaborada per la Direcció General de Comerç i el Consell General de Cambres de Catalunya que permet disposar d’informació actualitzada de l’activitat comercial arreu del territori, a partir de les xifres estadístiques com el nombre d’establiments, la superfície de venda o l’oferta, amb l’objectiu de generar coneixement útil per a la presa de decisions, tant a les administracions, com a les entitats i associacions, a les empreses, i professionals del comerç.

El secretari d’Empresa i Competitivitat, Joan Aregio, ha destacat la rellevància del comerç a Catalunya, “com a sector econòmic, com a element vertebrador de les nostres ciutats, i més enllà d’això, com a quelcom que forma part del moll de l’ós de la nostra societat”. Aregio ha assenyalat que “el Cens d’Establiments Comercials ens ajudarà a emprendre polítiques comercials que ajudin, sense anar contra el vent i adaptant-nos als canvis, a preservar l’essència del nostre model de comerç”.

De la seva banda, la directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, ha ressaltat que “al 2017, segons el Cens que actualitzem anualment, hem vist com el nombre d’establiments ha crescut i també el nombre d’empreses i això és una bona notícia perquè aquests increments esdevenen sempre després d’un creixement previ de vendes i d’ocupació al sector”. Així mateix, Vilalta ha apuntat que el creixement de l’oferta comercial ha anat acompanyat d’una redistribució: “si bé és cert que hi ha comarques on ha baixat el nombre d’establiment, la densitat comercial s’ha mantingut o fins i tot ha crescut”. D’altra banda, en relació als 98 municipis sense oferta comercial, la directora ha reconegut que “és una tendència que s’està donant entre municipis petits segons hem pogut constatar amb el Cens” i ha afegit que “aquesta informació és molt valuosa perquè ens permet detectar aquestes situacions per emprendre polítiques públiques”.

La presentació s’ha fet en el marc de la sessió d’avui de les jornades Comerç Increïble, dedicada a “Comerç, Territori i Vida Urbana”; unes jornades de coneixement sobre el comerç, que s’estan celebrant al llarg d’aquesta setmana a l’Espai Endesa i que s’emmarquen dins la 2a edició Setmana de Comerç que organitza la Generalitat, a través del Departament d’Empresa i Coneixement, amb activitats arreu del territori. La presentació ha estat a càrrec de Joan Morera, de la Dir. Gral. De Comerç, i de Manel Amado, de la Cambra de Comerç de Sabadell.

La densitat comercial mitjana de Catalunya creix un 1,4%, i se situa en els és 13,66 establiments per cada 1.000 habitants al 2017

Segons el Cens, Catalunya compta amb 103.214 establiments (un 1,87% més que al 2016), amb una densitat comercial mitjana de 13,66 establiments/1.000 habitants (xifra que representa un augment del 1,4% respecte 2016). Tot i que en xifres absolutes la ciutat de Barcelona aglutina la major part dels establiments (27.155), és Granollers el municipi de més de 50.000 habitants amb una major densitat comercial, 18,17 establiments/1.000 habitants.

Font: CCAM

Mes info