Les entitats signants del Manifest “Afectats del Top Manta” mantindran i intensificaran la seva demanda de tolerància zero i no impunitat contra aquest fenomen i exigeixen a l’Ajuntament de Barcelona solucions reals i una condemna clara a la venda il·legal:
– La Plataforma d’afectats editarà un cartell advertint del frau del Top Manta. El cartell es distribuirà a comerços i serveis
– Es reclama el compromís o posicionament públic dels partits polítics i la condemna clara de l’Ajuntament de Barcelona
Barcelona, 8 de Juliol de 2016. Després de fer públic el Manifest “Afectats pel Top Manta”, de la reunió mantinguda amb el Primer Tinent d’Alcalde de Barcelona, Gerardo Pisarello i la presentació del pla d’actuació del Consistori vers aquesta problemàtica, la Plataforma d’Afectats pel Top Manta, representant de més d’un centenar d’entitats de la ciutat de Barcelona reunida ahir ha acordat:

– Mantenir la coordinació i treball conjunt dels signants del Manifest tot i les darreres actuacions que demostren una més gran pressió policial cap a aquesta activitat comercial il·legal. LaPlataforma exigeix a totes les autoritats competents, tolerància zero i no impunitat contraaquest fenòmen.
– Editar un cartell amb el missatge: “Només la venda legal fa ciutat” que es distribuirà a tots elsestabliments i serveis ubicats a les zones afectades i entitats implicades a la Plataforma d’Afectats pel Top Manta. Els cartells s’editaran en català, castellà i anglès.
– Demanar un missatge polític clar de suport i/o posicionament públic als diferents partits (ja s’ha iniciat la ronda de reunions), en considerar el Top Manta un problema que afecta el conjunt de la societat.
– Exigir una reunió conjunta amb l’alcadessa de Barcelona, Ada Colau, la resta d’administracions competents, Generalitat i Estat Espanyol, i els caps dels cossos de seguretat, Guàrdia Urbana, Mossos d’Esquadra, Policia Nacional i Guàrdia Civil.
– Convocar reunions amb sindicats de treballadors afectats pels efectes del Top Manta.
– Exigir a l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, una condemna clara vers la venda il·legal del

Top Manta i que executi les accions socials que ha anunciat, oferint-nos totes les entitats signants del Manifest a donar el nostre suport en la mesura de les nostres possibilitats. Si aquesta condemna i accions no es materialitzen, la Plataforma ho entendrà com una manca clara d’empatia de l’alcaldia cap al comerç de la ciutat i la complicitat d’aquesta institució amb els delictes lligats amb aquesta pràctica de comerç il·legal que es produeix a diari al Passeig de Borbó i altres punts de Barcelona. Donat el cas, la Plataforma portarà a terme accions més contundents.
Com a mostra del neguit general, apuntar les noves adhesions rebudes a la plataforma durant aquests darrers dies: ANGED, CEDAC, Confederació de Comerç de Catalunya, Associació de Venedors Ambulats, Gremi de Joiers i Rellotgers,… Destacar, també, el suport dels Sindicats de la Guàrdia Urbana que s’han reunit amb la Plataforma d’afectats aquesta setmana traslladant-nos, també, la seva preocupació vers el problema.