favicon-icono-gremitex-noticia

Gremitex estableix relacions amb Modacc, 080 Barcelona Fashion, REC.0 per properes col.laboracions 

NOVEMBRE 2017

Durant el mes d’octubre, Gremitex s’ha reunit amb els diferents agents econòmics del sector tèxtil retail per tal d’estudiar i valorar col·laboracions que generin sinergies en el sector i que puguin aportar valor als agremiats. L’objectiu és incloure la participació del Gremi i dels seus agremiats en futurs esdeveniments del sector tèxtil.

La 21ª edició de la passarel·la 080 Barcelona Fashion se celebrarà del 29 de gener al 2 de febrer de 2018 al Recinte Modernista de Sant Pau. Desfilades, que, una vegada més, reuniran el millor talent emergent, dissenyadors consolidats i marques de llarga trajectòria de la moda catalana. El Departament d’Empresa i Coneixement, mitjançant el Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM), impulsa el 080 Barcelona Fashion, amb l’objectiu de posar en valor dos importants actius: d’una banda, la tradició de la indústria tèxtil a Catalunya, i d’una altra, el prestigi de Catalunya, i sobretot de la capital, Barcelona, com a pol de talent del disseny i de la moda.

Conscients de la importància del sector tèxtil-moda català, l’objectiu de la Generalitat és consolidar Catalunya com a referent de la generació i projecció del disseny de moda, contribuir a la internacionalització i alhora a la relocalització de la producció tèxtil a Catalunya, com també potenciar la cultura de la moda i la vinculació d’aquesta amb el camp de les indústries culturals i creatives i acostar la moda al ciutadà.

Durant les darreres edicions de 2016 es va incorporar, com a novetat, un Showroom efímer, en el qual es van presentar les col·leccions de marques que desfilen en el 080 Barcelona Fashion, juntament amb les col·leccions de marques catalanes de prestigi. Per organitzar aquest esdeveniment, el Consorci de Comerç, Artesania i Moda de la Generalitat de Catalunya va encarregar al Clúster Català de la Moda (Modacc) la investigació, selecció i invitació de compradors internacionals, així com també la captació de marques catalanes expositores i de l’organització d’agendes entre els compradors visitants i les marques participants.

Rec.0 Experimental Stores és la transformació efímera d’un vell barri industrial, el barri del Rec, a Igualada. Dues vegades l’any, i només durant quatre dies, les velles fàbriques i adoberies es converteixen en pop up stores de moda on marques de primer nivell hi venen els seus estocs i mostraris a preus únics.

 

favicon-icono-gremitex-noticia

Gremitex elabora un Pla estratègic

NOVEMBRE 2017

S’ha fet un document que té per objectiu establir les bases per consolidar el Gremi de Comerç Tèxtil i Sastreria com a referent en el sector.

Planteja diverses propostes amb l’objectiu de consolidar el lideratge comercial del sector a Catalunya. Tot plegat es vol dur a terme entre els pròxims dos anys.

El pla es defineix i periodifica en un horitzó temporal curt, a un any vista (prorrogable a dos segons projectes), si bé moltes de les mesures incloses tenen caràcter i vocació de continuïtat en el temps.
El pla s’estructura en 4 objectius estratègics que s’han definit per al comerç tèxtil.
Els objectius es desglossen a través de 10 programes que agrupen totes les propostes en un mateix camp d’actuació.
Al seu torn, cada programa se segmenta en un conjunt de 24 accions que tenen un destí comú o un objectiu compartit.
D’aquesta manera, cada acció respon a un objectiu i una finalitat específica, i constitueix en si mateixa un pla d’acció concret, amb un pressupost i calendaris associats.

 

Es defineixen els 4 objectius següents, que emmarquen cadascú d’ells una sèrie de programes
1. Representació i lobby de referència del sector de comerç tèxtil i dels seus agremiats
1.1 Comunicació Interna
1.2 Comunicació Externa
1.3 Fomentar relació i implicació amb l’administració
1.4 Liderar relacions agents vinculats al sector comerç tèxtil
2. Promoció i dinamització del sector comerç tèxtil
2.1 Foment interacció agremiats
2.2 Desenvolupament campanyes de promoció que generin valor al agremiat
3. Oferta competitiva de serveis pels agremiats
3.1. Generar valor a través de serveis i avantatges professionals i personals
3.2. Incentivar Formació especialista del sector
4. Increment agremiats
4.1. Establir política comercial
4.2. Satisfacció agremiat

 

favicon-icono-gremitex-noticia

Estudi sobre l’ús del comerç electrònic en el comerç

NOVEMBRE 2017

Els petits establiments comercials de Catalunya de menys de 10 treballadors estan duent a terme, de manera gradual, una tasca de digitalització dels seus negocis i s’estan adaptant als nous patrons de la demanda. Aquesta és una de les principals conclusions de l’estudi realitzat per la consultoria J3B3 Economics sobre el grau d’adopció de l’ecommerce de la microempresa, que assenyala que el 23% dels comerços catalans ja el fan servir.

Atenent els resultats per demarcacions, a Barcelona el percentatge de comerços que utilitza Internet com a canal de venda és del 27%, seguit de Girona (24%) i, amb més distància, Tarragona (12,8%) i Lleida (14,5%). De fet, el 32% dels comerços que encara no venen a Internet té pensat fer-ho l’any vinent, i els establiments de Tarragona i Lleida són els que ho tenen més present (20%). La majoria de comerços que tenen una plataforma d’ecommerce ben treballada, aconsegueixen un 10% de la facturació a partir d’aquest canal.

L’estudi assenyala que el perfil estàndard de comerç amb botiga online té un únic establiment físic i una mitjana de quatre treballadors. Segons l’autor de l’estudi, Jordi Bacaria, aquests comerços estan regentats per “professionals amb estudis secundaris o superiors que saben aplicar visió estratègica i la definició d’objectius concrets i reals.”

En aquest sentit, l’anàlisi ha posat de manifest que aquells negocis que fan un ús intensiu de les TIC, que disposen de capital humà capacitat en les TIC, que proposen a la seva plantilla que determini els objectius, que tenen una plataforma d’ecommerce i que experimenten un augment de les vendes a partir d’aquest canal, assoleixen un augment de la productivitat i de la competitivitat.

Finalment, la investigació clou amb les diferències que es donen entre els diferents subsectors: parament de la llar (20%), equipament de la persona (17%) i oci i lleure (14%) són les activitats comercials que més presència de botigues online tenen, mentre que l’alimentació (10%) i farmàcia i bellesa (4%) encara es resisteixen. Malgrat això, s’augura com el sector de l’alimentació té interès a augmentar la seva penetració en el mercat online mentre que, l’equipament de la persona experimentarà una desacceleració de la seva presència arran d’una elevada pressió competitiva.

Font: Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya

favicon-icono-gremitex-noticia

Índexs de comerç al detall (ICD). Setembre 2017

NOVEMBRE 2017

En la categoria d’equip personal, on estan inclosos els articles de moda, l’Índex de Comerç al detall es va elevar a un 3,4%.

L’índex general de comerç al detall sense estacions de servei, a preus corrents, augmenta un 3,1% interanual a Catalunya al setembre del 2017. Per tipus de producte, l’alimentació creix un 2,9% interanual i la resta de productes un 3,4%. Dins d’aquest darrer tipus, els béns d’equipament personal i la resta de béns augmenten un 10,6% i un 1,9%, respectivament; mentre que els béns d’equipament de la llar disminueixen un 2,3%. En aquest mateix període l’índex general de comerç al detall amb estacions de servei, a preus corrents, presenta un increment del 3,5% respecte a un any enrere.

Font: IDESCAT

favicon-icono-gremitex-noticia

Generalitat de Catalunya, Diputació i Ajuntament de Barcelona recolzen el nou projecte de Gremitex

OCTUBRE 2017

Durant el mes de setembre, Gremitex s’ha reunit amb els diferents responsables de comerç del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de la Generalitat de Catalunya, del Servei de Comerç Urbà de la Diputació de Barcelona i la Direcció de Serveis de Comerç de l’Ajuntament de Barcelona, amb l’objectiu d’intensificar la col·laboració públic-privada en el sector del comerç tèxtil; i presentar les noves línies de actuació de Gremitex pels propers mesos.

Nova gerència a Gremitex

Xavier Arrojo García s’ha incorporat durant el mes de setembre com a gerent del Gremi de Comerç Tèxtil i Sastreria de Catalunya. Arrojo ha desenvolupat diferents funcions en l’àmbit del comerç urbà i de l’empresa. Ara inicia la seva nova responsabilitat com a gerent de Gremitex amb un projecte per consolidar i ampliar la projecció del Gremi i dels seus agremiats.

favicon-icono-gremitex-noticia

La facturació del comerç minorista accelera a l’agost i creix un 1,7%

OCTUBRE 2017

En la categoria d’equip personal, on estan inclosos els articles de moda, l’Índex de Comerç al detall (ICM) es va elevar amb més força en el vuitè mes de l’any, un 3,5%
Les vendes del comerç minorista trepitgen l’accelerador. L’Índex de Comerç al detall (ICM) va anotar una pujada de l’1,7% a l’agost respecte al mateix mes de l’any anterior, a preus constants. L’augment de la facturació va ser set dècimes superior al registrat al juliol, encara que va estar molt per sota de les alces del 2,8% i 3,9% marcades al juny i maig, respectivament.

En la categoria d’equip personal, on s’inclouen els articles de moda, el ICM va prendre un major impuls, anotant un creixement del 3,5% a l’agost, segons dades publicades per l’Institut Nacional d’Estadística (INE). L’ascens del vuitè mes de l’any va ser molt superior al de juliol, quan les vendes es van elevar un 1,3%, encara que va estar per sota de les pujades de juny, maig, abril i març de 2017.

Per canals de distribució, la facturació de les petites cadenes va minorar el ritme de caiguda en les seves vendes a l’agost, amb una reculada del 0,4% respecte al mateix mes de l’any anterior. En el que va d’any, les vendes de les petites cadenes han anotat cinc mesos de reculades, amb pujades destacades solament al març i maig, del 1% i 1,6%, respectivament.

La xifra de negoci de les grans cadenes continuo la desacceleració iniciada el juny passat. Les vendes d’aquests complexos es van elevar un 2,6% a l’agost, enfront dels increments del 3,2%, 4,5% i 5,2% de juliol, juny i maig, respectivament. En el cas de les grans superfícies, la facturació es va impulsar fortament a l’agost, amb un ascens del 2,6%. Al juliol i juny, les vendes de les grans superfícies va créixer un 0,9% i 4,9%, respectivament.

favicon-icono-gremitex-noticia

S’obre el termini de la segona convocatòria d’ajuts del CCAM per a l’any 2017

SETEMBRE 2017

Dilluns, 18 de setembre, el CCAM obre el termini per a la presentació de sol·licituds a la segona convocatòria d’incentius per a l’any 2107. Els ajuts s’adrecen a empreses individuals, associades o agrupades de comerç i del sector de l’artesania i la moda; i inclou 4 línies d’ajuts: la de la participació en activitats firals sectorials, multisectorials i professionals a Catalunya; la de transformació digital; el programa per a la nova implantació de comerços i millora comercial dels establiments; i el de la promoció i comercialització dels productes artesans.

El termini per presentar sol·licituds als incentius finalitzarà el 18 d’octubre de 2017.

Amb l’objectiu de facilitar els tràmits, el CCAM farà presentacions durant el mes de setembre arreu del territori. La inscripció a les jornades informatives està disponible al següent enllaç.

favicon-icono-gremitex-noticia

La UE vol reforçar les obligacions de les empreses tèxtils contra la globalització

Arran del desastre de l’esfondrament d’un taller tèxtil a Rana Plaza es volen controlar les cadenes de subcontractació de les produccions fora d’Europa

 

La Unió Europea està treballant per posar límits a la indústria tèxtil, tot i que a un ritme inferior al que calia especialment després de la gran tragèdia de Rana Plaza, el gran taller tèxtil de Bangladesh que es va esfondrar ara fa 4 anys causant la mort a 1100 treballadors de la confecció.

La UE vol fer una norma que reforci les obligacions de les empreses tèxtils a l’hora de subcontractar i que les cadenes de subcontractació puguin estar més controlades per assegurar les condicions de treball mínimes desitjables. Sembla que la comissió europea pot fer algun anunci al respecte aviat, malgrat que des del parlament europeu alguns sectors volen que vagi més enllà d’una declaració d’intencions. Paral·lelament,  hi ha preocupació pels efectes adversos pel medi ambient dels processos productius. També hi ha sobre la taula la competència deslleial que suposa en relació als productors europeus amb normatives molt més estrictes.

El sector tèxtil al món

Les dades parlen per sí soles. Es calcula que tan sols un terç de la roba que es ven a Europa es fabrica en aquest continent, dos terços per tant a altres indrets del món. El sector tèxtil ocupa al voltant d’uns 60 milions de persones dels que el 75% són dones i un 25% són homes, molts dels quals exposats a la vulneració dels drets laborals i humans, a vegades amb pràctiques esclavistes.

 


 

favicon-icono-gremitex-noticia

Les rebaixes generen cada cop menys il·lusió i expectatives

La moda low cost i les constants baixades de preus i promocions fan que les rebaixes com a pràctica comercial estiguin de baixa

La institució comercial de les rebaixes està de baixa des que s’han generalitzat altres pràctiques comercials que flexibilitzen des del punt de vista marquetinià els moments en què s’ofereixen descomptes en els preus dels productes. Per primer cop en 28 anys d’història, les rebaixes d’hivern d’enguany han baixat en un tímid 0,1%, trencant la tendència alcista habitual, i malgrat estava previst un augment del 5%. La baixada ha afectat especialment a les empreses petites multimarca, en contraposició a les grans cadenes que sí han augmentat els ingressos.

Altres pràctiques comercials estan rellevant les rebaixes: promocions al llarg de la temporada, l’aparició de dies especials com el Black Friday o Mid season amb jornades amb grans descomptes prèvies a les rebaixes. De fet la legislació s’ha flexibilitzat en consonància amb aquestes altres pràctiques, ampliant el marge de maniobra dels comerços per a realitzar-les. També hi ha més rotació de productes, més enllà de les clàssiques col·leccions per temporada, de manera que contínuament hi ha novetat en el producte en moltes botigues i els clients cada cop estan menys pacients a esperar a les rebaixes, tendència que les noves pràctiques comercials han traduït amb altres moments amb preus rebaixats. Paral·lelament, han aparegut cadenes que ofereixen moda low cost que té preus equiparables als de la majoria de comerços en moments de rebaixes, cosa que dona la oportunitat als clients a comprar roba barata tot l’any i de grans marques en outlets.

favicon-icono-gremitex-noticia

Nous avantatges i serveis exclusius: cerca de finançament

Des del Gremi de Comerç Tèxtil i Sastreria estem contínuament treballant per oferir avantatges i serveis exclusius dels que podeu gaudir pel fet de ser agremiats i que ajuden en el desenvolupament de la vostra tasca comercial tot fent-la més competitiva. En aquest cas us oferim avantatges en relació a aspectes de finançament, ja sigui circulant i/o inversió, i que en pugueu gaudir de forma avantatjosa gràcies a l’acord amb l’empresa Capital Focus, una empresa col·laboradora de l’Institut Català de Finances, Avalis i Banc Europeu d’Inversió, amb un equip de professionals que compta amb més de deu anys d’experiència en el sector financer.

Capital Focus acompanya a la petita i mitjana empresa en la consecució dels seus objectius empresarials, gran part dels quals passen per l’obtenció de liquiditat per a poder créixer i continuar amb el seu dia a dia.

La seva experiència i compromís, que posen a disposició dels associats al gremi, han permès un 90% d’èxit en la cerca i consecució de finançament a través de diferents entitats financeres. La seva fórmula, que no implica exclusivitat amb cap entitat en particular, permet trobar les condicions més avantatjoses per a les empreses. Només cobren en cas d’èxit i els seus honoraris, més reduïts a través del Gremi, no suposen un sobrecost, ja que aconsegueixen les millors condicions del mercat.

Us recordem que com sempre podeu posar-vos en contacte amb nosaltres per qualsevol consulta o aclariment (info@gremitex.cat / 93 681 70 90).