favicon-icono-gremitex-noticia

Calendari d’obertura comercial per al 2017

Els comerços podran obrir els festius 8 de gener, 2 de juliol, 1 de novembre i 6, 8, 10, 17 i 24 de desembre de 2017

La Generalitat de Catalunya ha aprovat el calendari comercial definitiu que inclou els festius d’obertura autoritzada a Catalunya per al 2017. Els dies 8 de gener, 2 de juliol, 1 de novembre i 6, 8, 10, 17 i 24 de desembre de 2017, seran fels festius en què els comerços podran obrir les seves portes, d’acord amb la normativa catalana vigent d’horaris comercials.
El Departament d’Empresa i Coneixement, a través de la Direcció General de Comerç, estableix un total de vuit festius anuals dels quals, els ajuntaments poden substituir-ne fins a dos. D’acord també amb la Llei d’horaris comercials, s’afegeixen dos dies més al calendari comercial, que els municipis han de fixar en funció del màxim aprofitament comercial i d’acord amb els comerciants. Més d’un centenar d’ajuntaments catalans han afegit i/o modificat el calendari de festius amb obertura comercial autoritzada per al 2017 . Pel que fa als dos dies festius addicionals que poden fixar els ajuntaments, en el cas dels consistoris que no hagin designat cap data específica, s’entendran com a dates escollides i aplicables en els seus àmbits territorials el 12 d’octubre i el 3 de desembre de 2017

 

Calendari de Barcelona

L’Ajuntament de Barcelona ha establert que els comerços de la ciutat podran obrir al públic els dies 8 de gener, 23 d’abril, 2 de juliol, 1 de novembre i 3, 6, 8, 10, 17 i 24 de desembre de 2017. Així doncs els dies opcionals d’obertura que escull el consistori barceloní són el 23 d’abril, Sant Jordi, que enguany cau en diumenge, i el 3 de desembre, que forma part de l’època d’inici de la campanya de Nadal.

 

favicon-icono-gremitex-noticia

Augmenta el nombre màxim d’hores d’obertura permès pels comerços

Els establiments podran obrir un màxim de 75 hores setmanals

La nova llei permetrà als establiments obrir 75 hores setmanals, en lloc de les 72 actuals, de dilluns a dissabte. Tot i això, des d’ara, els comerços de menys de 150 metres quadrats en municipis de 5.000 habitants que no pertanyin a grans cadenes de distribució podran obrir els festius (fins ara només podien aquells que eren botigues de conveniència o en municipis en què l’ajuntament ho havia demanat).
Cal tenir en compte però que encara està obert el conflicte competencial amb l’Estat per la fixació d’horaris comercials als establiments i que podria canviar, ja que segueix el conflicte en el si del Tribunal Constitucional per la voluntat de l’executiu central de donar més llibertat horària als comerços i no imposar horaris màxims d’obertura setmanal.

 

favicon-icono-gremitex-noticia

Millores administratives per facilitar la tasca dels comerciants

Les mesures que ja s’aniran concretant han de facilitar la gestió dels comerços

La nova llei permetrà simplificar i reduir les càrregues administratives per als comerciants, ja que se substituiran moltes autoritzacions regulades actualment per notificacions. La nova norma també ha de permetre als comerços disposar de més instruments per encarar els reptes de futur, com ara la transformació digital del sector, la professionalització i la internacionalització. En aquest sentit des del gremi de Comerç Tèxtil i sastreria us informem puntualment de les mesures, ajuts i subvencions que van sortint en benefici dels comerços a la què us podeu acollir com a negoci.

favicon-icono-gremitex-noticia

El Gremi de Comerç Tèxtil i Sastreria promou una enquesta sobre l’estat del sector per conèixer les necessitats i les preocupacions del comerç tèxtil

El Gremi de Comerç Tèxtil i Sastreria ha iniciat una campanya de participació per conèixer l’opinió del sector a través d’una enquesta que pretén copsar l’estat del comerç tèxtil a Catalunya. L’enquesta té l’objectiu de conèixer l’evolució, les necessitats i les preocupacions del comerç tèxtil per contribuir a solucionar-les. Us convidem a tots els propietaris-empresaris o bé als encarregats de comerços tèxtils a participar-hi, ja que fer un bon diagnòstic de la situació ens beneficia a tots. Pel sol fet de participar-hi entrareu en el sorteig d’un Ipad d’Apple, deixant les vostres dades. Per participar-hi no cal estar agremiat, ja que la nostra voluntat és conèixer l’opinió de tot el sector.

L’enquesta, que es pot contestar en pocs minuts i les dades de la qual es gestionaran amb tota confidencialitat, està estructurada en blocs temàtics:

Incidència de l’evolució de la economia i del marc fiscal en el comerç tèxtil

Incidència de l’acció de les administracions i dels governs en el comerç tèxtil.

Incidència del calendari actual i normativa de rebaixes, promocions i festius autoritzats per obrir en el comerç tèxtil.

Incidència de la proliferació del comerç il·legal i/o top manta en el comerç tèxtil.

Incidència dels grans magatzems i dels outlet en el comerç tèxtil.

Incidència de les polítiques laborals de contractació de personal i les condicions laborals en el comerç tèxtil.

L’enquesta també es pregunta sobre els obstacles amb què s’enfronten els negocis i sobre quines matèries caldria més suport i quins serveis caldria reforçar per part del gremi.

Participar a l’enquesta    https://es.surveymonkey.com/r/2NMJLCV?c=*|UNIQID|*

favicon-icono-gremitex-noticia

Comença la campanya de Nadal amb bones perspectives comercials

La campanya de Nadal és l’època comercial en què la predisposició de compra per part dels consumidors és més alta. Es calcula que la majoria dels comerços tèxtils realitzen entre un 15 i un 20% del volum de les vendes de l’any durant aquesta campanya. Per aquest motiu, aquests dies es concentren tots els esforços per atraure el comprador amb tota mena d’iniciatives: l’enllumenat nadalenc, dies especials de promoció, obertura en els dies festius permesos, activitats complementàries a la venda per incentivar l’atracció dels clients cap als comerços, entre d’altres. Des del Gremi de Comerç Tèxtil i Sastreria volem animar-vos en aquesta campanya que suposa un gran esforç per tots vosaltres amb el legítim objectiu d’impuls de l’esperit de compres i regals i per atraure eficaçment als clients.

favicon-icono-gremitex-noticia

L’enllumenat nadalenc anima i incentiva el consum

Com cada any, l’encesa de l’enllumenat de Nadal és el tret de sortida simbòlic d’aquesta campanya comercial a Barcelona i a les ciutats i pobles de Catalunya. Malgrat que els llums de Nadal no sempre han comptat amb una opinió favorable, el que és cert que la seva funció d’animar i crear caliu durant les tardes fosques, engrescant a la gent a sortir a comprar, és indiscutible. A propòsit de les tradicions cristianes del Nadal, socialment ja estem acostumats a associar els llums a la il·lusió i la fantasia, així com també impulsen a la compra per satisfer la tradició de fer regals en aquesta època.

La tradicional encesa dels llums de Nadal a la ciutat de Barcelona tindrà lloc enguany a l’encreuament de l’Avinguda del Paral·lel amb la Ronda Sant Pau dijous 24 de novembre a les 19h i és oberta a tothom.

favicon-icono-gremitex-noticia

L’obertura en festius intensifica el treball comercial

Des del sector comercial s’inicia una carrera de fons de setmanes de treball intens en què gairebé no hi ha dies de tancament

ni descans. El calendari de la campanya de Nadal inclou els tres primers diumenges de desembre (4, 11 i 18 de desembre) i les festivitats de la Constitució (6 de desembre) i de la Immaculada Concepció (8 de desembre). Les expectatives de venda en una època en què els clients estan predisposats a augmentar la despesa per fer els regals de Nadal compensa aquest esforç extra dels comerciants. La intensificació comercial, té, però també l’objectiu de facilitar les compres i oferir el millor servei possible als clients.

favicon-icono-gremitex-noticia

Implantació de dies promocionals importats com el Black Friday

De pocs anys ençà s’està popularitzant una tradició comercial forana d’origen nordamericà a les portes de les festes de Nadal: el Black Friday. Aquest dia es presenta com una jornada comercial en què s’ofereixen promocions excepcionals en tota mena de comerços que s’afegeixen a aquesta nova modalitat d’atracció dels clients, també del sector tèxtil. El Black Friday se celebra l’endemà del Dia d’acció de gràcies, que és el quart dijous de novembre, i mentre que als Estats Units té sentit dins del seu calendari festiu, aquí s’ha implantat merament com a atractiu comercial. El Black Friday per aquest component de tradició importada té els seus detractors però l’expansió dels darrers anys a casa nostra demostra que té els seus avantatges comercials per molts comerços.

favicon-icono-gremitex-noticia

Irrupció al mercat del nou Outlet de Viladecans

La irrupció al mercat d’un gran centre comercial outlet a Viladecans amplia l’oferta de grans superfícies especialitzades en la venda d’articles de grans marques rebaixats almenys un 30%. Fins ara a Catalunya ja existeixen els espais Heron City Barcelona, Gran Jonquera Outlet & Shopping i el més conegut La Roca Village.

El sector del comerç tèxtil està a l’espera de veure quines conseqüències comercials pot comportar l’obertura d’aquest outlet pels seus negocis tradicionals a les portes de la campanya de Nadal. Mentre que els outlets sols ofereixen col·leccions de moda de temporades anteriors, amb uns descomptes permanents d’entre el 30 i el 70%, els comerços tradicionals ofereixen productes de moda que estan a l’última, amb preus que en temps de rebaixes o promocions poden arribar a descomptes similars i garanteixen una gran qualitat del servei als clients.

Viladecans The Style Oulets és una iniciativa de la multinacional Neiver, el segon operador d’outlets d’Europa, que ja té implantació en sis països i que compta amb cinc centres oberts a Espanya. El centre, que va inaugurar la primera fase el passat 27 d’octubre, comptarà amb  un total de 26.500 metres quadrats de superfície, 130 botigues de primeres marques, serveis de restauració i 1700 places d’aparcament un cop finalitzada la segona fase de construcció.

favicon-icono-gremitex-noticia

Campanya de signatures contra el top manta i el comerç il·legal

 

El Gremi de Comerç Tèxtil i Sastreria juntament amb una trentena d’entitats de la ciutat de Barcelona, agrupats a la  Plataforma d’Afectats pel Top Manta, inicien una campanya de recollida de suports personals, a la que s’hi podem adherir tots els agremiat/des, per denunciar els perjudicis i la passivitat del govern municipal davant del fenomen del top manta i del comerç il·legal. La carta, que podeu consultar íntegrament clicant aquí, s’enviarà al Síndic de Greuges com a queixa per a que pugui actuar segons les seves competències.