favicon-icono-gremitex-noticia

El Gremi de Comerç Tèxtil i Sastreria promou una enquesta sobre l’estat del sector per conèixer les necessitats i les preocupacions del comerç tèxtil

El Gremi de Comerç Tèxtil i Sastreria ha iniciat una campanya de participació per conèixer l’opinió del sector a través d’una enquesta que pretén copsar l’estat del comerç tèxtil a Catalunya. L’enquesta té l’objectiu de conèixer l’evolució, les necessitats i les preocupacions del comerç tèxtil per contribuir a solucionar-les. Us convidem a tots els propietaris-empresaris o bé als encarregats de comerços tèxtils a participar-hi, ja que fer un bon diagnòstic de la situació ens beneficia a tots. Pel sol fet de participar-hi entrareu en el sorteig d’un Ipad d’Apple, deixant les vostres dades. Per participar-hi no cal estar agremiat, ja que la nostra voluntat és conèixer l’opinió de tot el sector.

L’enquesta, que es pot contestar en pocs minuts i les dades de la qual es gestionaran amb tota confidencialitat, està estructurada en blocs temàtics:

Incidència de l’evolució de la economia i del marc fiscal en el comerç tèxtil

Incidència de l’acció de les administracions i dels governs en el comerç tèxtil.

Incidència del calendari actual i normativa de rebaixes, promocions i festius autoritzats per obrir en el comerç tèxtil.

Incidència de la proliferació del comerç il·legal i/o top manta en el comerç tèxtil.

Incidència dels grans magatzems i dels outlet en el comerç tèxtil.

Incidència de les polítiques laborals de contractació de personal i les condicions laborals en el comerç tèxtil.

L’enquesta també es pregunta sobre els obstacles amb què s’enfronten els negocis i sobre quines matèries caldria més suport i quins serveis caldria reforçar per part del gremi.

Participar a l’enquesta    https://es.surveymonkey.com/r/2NMJLCV?c=*|UNIQID|*

favicon-icono-gremitex-noticia

Comença la campanya de Nadal amb bones perspectives comercials

La campanya de Nadal és l’època comercial en què la predisposició de compra per part dels consumidors és més alta. Es calcula que la majoria dels comerços tèxtils realitzen entre un 15 i un 20% del volum de les vendes de l’any durant aquesta campanya. Per aquest motiu, aquests dies es concentren tots els esforços per atraure el comprador amb tota mena d’iniciatives: l’enllumenat nadalenc, dies especials de promoció, obertura en els dies festius permesos, activitats complementàries a la venda per incentivar l’atracció dels clients cap als comerços, entre d’altres. Des del Gremi de Comerç Tèxtil i Sastreria volem animar-vos en aquesta campanya que suposa un gran esforç per tots vosaltres amb el legítim objectiu d’impuls de l’esperit de compres i regals i per atraure eficaçment als clients.

favicon-icono-gremitex-noticia

L’enllumenat nadalenc anima i incentiva el consum

Com cada any, l’encesa de l’enllumenat de Nadal és el tret de sortida simbòlic d’aquesta campanya comercial a Barcelona i a les ciutats i pobles de Catalunya. Malgrat que els llums de Nadal no sempre han comptat amb una opinió favorable, el que és cert que la seva funció d’animar i crear caliu durant les tardes fosques, engrescant a la gent a sortir a comprar, és indiscutible. A propòsit de les tradicions cristianes del Nadal, socialment ja estem acostumats a associar els llums a la il·lusió i la fantasia, així com també impulsen a la compra per satisfer la tradició de fer regals en aquesta època.

La tradicional encesa dels llums de Nadal a la ciutat de Barcelona tindrà lloc enguany a l’encreuament de l’Avinguda del Paral·lel amb la Ronda Sant Pau dijous 24 de novembre a les 19h i és oberta a tothom.

favicon-icono-gremitex-noticia

L’obertura en festius intensifica el treball comercial

Des del sector comercial s’inicia una carrera de fons de setmanes de treball intens en què gairebé no hi ha dies de tancament

ni descans. El calendari de la campanya de Nadal inclou els tres primers diumenges de desembre (4, 11 i 18 de desembre) i les festivitats de la Constitució (6 de desembre) i de la Immaculada Concepció (8 de desembre). Les expectatives de venda en una època en què els clients estan predisposats a augmentar la despesa per fer els regals de Nadal compensa aquest esforç extra dels comerciants. La intensificació comercial, té, però també l’objectiu de facilitar les compres i oferir el millor servei possible als clients.

favicon-icono-gremitex-noticia

Implantació de dies promocionals importats com el Black Friday

De pocs anys ençà s’està popularitzant una tradició comercial forana d’origen nordamericà a les portes de les festes de Nadal: el Black Friday. Aquest dia es presenta com una jornada comercial en què s’ofereixen promocions excepcionals en tota mena de comerços que s’afegeixen a aquesta nova modalitat d’atracció dels clients, també del sector tèxtil. El Black Friday se celebra l’endemà del Dia d’acció de gràcies, que és el quart dijous de novembre, i mentre que als Estats Units té sentit dins del seu calendari festiu, aquí s’ha implantat merament com a atractiu comercial. El Black Friday per aquest component de tradició importada té els seus detractors però l’expansió dels darrers anys a casa nostra demostra que té els seus avantatges comercials per molts comerços.

favicon-icono-gremitex-noticia

Irrupció al mercat del nou Outlet de Viladecans

La irrupció al mercat d’un gran centre comercial outlet a Viladecans amplia l’oferta de grans superfícies especialitzades en la venda d’articles de grans marques rebaixats almenys un 30%. Fins ara a Catalunya ja existeixen els espais Heron City Barcelona, Gran Jonquera Outlet & Shopping i el més conegut La Roca Village.

El sector del comerç tèxtil està a l’espera de veure quines conseqüències comercials pot comportar l’obertura d’aquest outlet pels seus negocis tradicionals a les portes de la campanya de Nadal. Mentre que els outlets sols ofereixen col·leccions de moda de temporades anteriors, amb uns descomptes permanents d’entre el 30 i el 70%, els comerços tradicionals ofereixen productes de moda que estan a l’última, amb preus que en temps de rebaixes o promocions poden arribar a descomptes similars i garanteixen una gran qualitat del servei als clients.

Viladecans The Style Oulets és una iniciativa de la multinacional Neiver, el segon operador d’outlets d’Europa, que ja té implantació en sis països i que compta amb cinc centres oberts a Espanya. El centre, que va inaugurar la primera fase el passat 27 d’octubre, comptarà amb  un total de 26.500 metres quadrats de superfície, 130 botigues de primeres marques, serveis de restauració i 1700 places d’aparcament un cop finalitzada la segona fase de construcció.

favicon-icono-gremitex-noticia

Campanya de signatures contra el top manta i el comerç il·legal

 

El Gremi de Comerç Tèxtil i Sastreria juntament amb una trentena d’entitats de la ciutat de Barcelona, agrupats a la  Plataforma d’Afectats pel Top Manta, inicien una campanya de recollida de suports personals, a la que s’hi podem adherir tots els agremiat/des, per denunciar els perjudicis i la passivitat del govern municipal davant del fenomen del top manta i del comerç il·legal. La carta, que podeu consultar íntegrament clicant aquí, s’enviarà al Síndic de Greuges com a queixa per a que pugui actuar segons les seves competències.  

favicon-icono-gremitex-noticia

El gremi t’informa dels ajuts públics per a la contractació de personal i de creació de noves empreses

El Gremi de Comerç Tèxtil i Sastreria us informa de les iniciatives públiques d’incentiu econòmic que suposen ajuts per la contractació de personal o bé per a la creació de noves empreses per part d’autònoms:

 

Creació de noves empreses per a autònoms/es: Foment de l’inici de nova activitat econòmica per a treballadors i treballadores autònomes

– Iniciativa de l’Ajuntament de Barcelona – Barcelona Activa

– Dirigit a empreses creades a partir de l’1 gener 2015

– Import de 3.600 € per a persones de 31 a 39 anys i 4.000 € en cas de tenir una edat igual o inferior a 30 anys o igual o superior a 40.

– Termini de presentació de sol·licituds fimns al 30 novembre 2016.

– Consulta requisits aquí

– Sol·licita el servei de gestió i tramitació d’ajuts i subvencions del gremi.

 

Foment de la contractació: Programa de foment de la contractació i la qualificació professional

– Iniciativa de l’Ajuntament de Barcelona – Barcelona Activa

– Dirigit a persones amb més de 40 anys, joves participants al Programa de Garantia Juvenil de l’Ajuntament de Barcelona o persones amb especial dificultat per a la inserció laboral.

– Import de 5000/6000 euros per a 6 mesos de contractació i/o formació.

– Termini de presentació de sol·licituds fimns al 31 desembre 2016.

– Consulta requisits aquí 

– Sol·licita el servei de gestió i tramitació d’ajuts i subvencions del gremi.

 

Programa de formació i inserció laboral per a joves: Programa Garantia d’Èxit

– Iniciativa de l’Ajuntament de Barcelona – Barcelona Activa i el Servei d’Ocupació de catalunya – Generalitat de Catalunya.

– Contractacions incentivades de joves després de formacions en diferents matèries

– Importants bonificacions en els costos de contractació per a durades de més de 6 mesos.

– Termini de presentació de sol·licituds fimns al 31 desembre 2016.

– Consulta requisits aquí 

– Sol·licita el servei de gestió i tramitació d’ajuts i subvencions del gremi.

 

Tan sols per estar associat al Gremi de Comerç Tèxtil i Sastreria i gràcies a l’acord que tenim amb l’empresa especialitzada en gestió d’ajuts i subvencions Ajuts.net, t’oferim tota la tramitació i seguiment administratiu de forma gratuïta i sols pagues una petita aportació si se t’atorga l’ajut o subvenció. No deixis passar l’oportunitat, sols has de facilitar-nos la documentació i nosaltres fem tota la tramitació.

 

Consulta’ns i estudiem el teu cas. Posa’t en contacte amb el gremi a través del correu electrònic secretaria@gremitex.cat o trucant al telèfon 936 817 090.

 

 

favicon-icono-gremitex-noticia

Convocatòria d’ajuts per a PIMES i autònoms per al desenvolupament de Diagnòstics d’Innovació Comercial del pla de Comerç Minorist

Els agremiats disposen d’un servei de gestió gratuïta d’ajuts i subvencions i tant sols paga una comissió si finalment rep l’ajut o subvenció.

La convocatòria d’ajuts per a PIMES i autònoms per al desenvolupament de Diagnòstics d’Innovació Comercial del pla de Comerç Minorista té un termini màxim de presentació de la documentació que s’acaba el 30 d’octubre. Consulta les bases clicant Aquí.

favicon-icono-gremitex-noticia

La meitat de les compres tèxtils dels turistes d’Espanya es fan a Barcelona

Barcelona continua sent la ciutat capdavantera en el volum de negoci pel que fa al sector tèxtil en relació al turisme. Segons unes dades de Tax Free, el 47% de les compres de productes tèxtils i de moda que fan els turistes que visiten Espanya es realitzen a Barcelona. A molta distància es troba  Madrid, on es produeixen el 38% de les

vendes, seguit de Màlaga que registra el 6% de les compres de turistes.

Els productes tèxtils constitueixen més de la meitat de les compres que fan els turistes a Espanya, concretament el 54%, seguit de la despesa en joieria. Els turistes que fan més despesa a Barcelona procedeixen per aquest ordre de Hong Kong, la Xina, els Estats Units, Taiwan, Mèxic i Rússia.