favicon-icono-gremitex-noticia

Les rebaixes generen cada cop menys il·lusió i expectatives

La moda low cost i les constants baixades de preus i promocions fan que les rebaixes com a pràctica comercial estiguin de baixa

La institució comercial de les rebaixes està de baixa des que s’han generalitzat altres pràctiques comercials que flexibilitzen des del punt de vista marquetinià els moments en què s’ofereixen descomptes en els preus dels productes. Per primer cop en 28 anys d’història, les rebaixes d’hivern d’enguany han baixat en un tímid 0,1%, trencant la tendència alcista habitual, i malgrat estava previst un augment del 5%. La baixada ha afectat especialment a les empreses petites multimarca, en contraposició a les grans cadenes que sí han augmentat els ingressos.

Altres pràctiques comercials estan rellevant les rebaixes: promocions al llarg de la temporada, l’aparició de dies especials com el Black Friday o Mid season amb jornades amb grans descomptes prèvies a les rebaixes. De fet la legislació s’ha flexibilitzat en consonància amb aquestes altres pràctiques, ampliant el marge de maniobra dels comerços per a realitzar-les. També hi ha més rotació de productes, més enllà de les clàssiques col·leccions per temporada, de manera que contínuament hi ha novetat en el producte en moltes botigues i els clients cada cop estan menys pacients a esperar a les rebaixes, tendència que les noves pràctiques comercials han traduït amb altres moments amb preus rebaixats. Paral·lelament, han aparegut cadenes que ofereixen moda low cost que té preus equiparables als de la majoria de comerços en moments de rebaixes, cosa que dona la oportunitat als clients a comprar roba barata tot l’any i de grans marques en outlets.